MBO Amersfoort publiceerde dit jaar niet alleen een 'groot' jaarverslag, maar ook een hippe ‘twintigminutenversie’ in de vorm van een digitaal magazine. Anneke Lips, manager Marketing & Communicatie: ‘In een digitaal magazine kan de lezer snel de hoogtepunten zien en dan verder springen naar wat hij belangrijk vindt.’
Alle keuze voor de lezer
MBO Amersfoort koos voor een verkort jaarverslag in digitale vorm, omdat dit lezer in staat stelt om in twintig minuten helemaal op de hoogte te zijn. Anneke Lips: 'Het is een vorm die de lezer alle keuze geeft: je krijgt snel een overzicht en pikt eruit wat jou interesseert.' Het Taalcentrum-VU schreef zowel het volledige als het verkorte jaarverslag. Na het schrijven van het complete jaarverslag was het verkorte jaarverslag relatief gemakkelijk samen te stellen.
Tekst én vormgeving
Bijkomend voordeel: het Taalcentrum-VU leverde niet alleen de teksten, maar verzorgde ook de vormgeving van de twintigminutenversie in de tool Instant Magazine. Passend in de huisstijl van MBO Amersfoort, verrijkt met filmpjes en veel beeldmateriaal in het juiste kleurenpalet.
Responsive en meetbaar
Het resultaat ziet er niet alleen flitsend uit, maar is ook volledig responsive: probleemloos te bekijken op pc, tablet en mobiel. En dat niet alleen: het leesgedrag is meetbaar, zodat MBO Amersfoort in de inhoud van het volgende jaarverslag nog beter kan afstemmen op het publiek.