VU-medewerker? Bekijk hier onze taaldiensten voor VU-medewerkers.

Klantvriendelijk telefoneren

Klantvriendelijk telefoneren

Hoe ga je om met klachten of vragen van klanten? Hoe breng je slecht nieuws? De cursus Klantvriendelijk telefoneren helpt je hierbij. Je leert handige gesprekstechnieken en hoe je empathisch én zakelijk kunt reageren.

  • Leer het gesprek sturen
  • Aandacht voor woordkeus
  • Gemiddelde beoordeling: 8,1

Contact

Cursus Klantvriendelijk telefoneren

In de cursus Klantvriendelijk telefoneren leer je open, faciliterende en persoonlijke telefoongesprekken te voeren. Je oefent met praktijksituaties: hoe breng je slecht nieuws? Hoe wijs je een verzoek af of sta je geëmotioneerde klanten te woord? Hoe geef je richting aan het gesprek en zorg je voor een efficiënte afronding?

Telefoneer klantvriendelijk en professioneel

Je leert in deze cursus telefoneren op een professionele manier: je wordt je bewust van je empathisch vermogen en leert handige gesprekstechnieken. Ook leer je het gesprek te sturen door goed te luisteren en passend te reageren. Verder is er aandacht voor woordkeus (complexe zaken begrijpelijk verwoorden) en komt je juridische bewegingsruimte aan bod. De cursus Klantvriendelijk telefoneren helpt je jouw vaardigheden te ontwikkelen.

Klantgericht schrijven

  • Klantrelatie versterken
  • Empathisch en servicegericht
  • Gemiddelde beoordeling: 8,1

Patiëntgericht communiceren in de zorg (B1)

  • Schrijven in begrijpelijke taal
  • Empathische patiëntenvoorlichting
  • 98% klanttevredenheid

Begrijpelijk schrijven (B1)

  • Duidelijk voor jouw doelgroep
  • Schrijven in gewonemensentaal
  • Gemiddelde beoordeling: 8,6

Programmaonderdelen

Klantvriendelijk communiceren

  • Echt contact maken.
  • Constructief en positief met de klantvraag omgaan.
  • Vraagtechnieken.
  • Goed luisteren, samenvatten en doorvragen.

Professionele gesprekstechnieken

  • Effectief stemgebruik.
  • Omgaan met emoties; weerstanden wegnemen.
  • De regie houden over het gesprek.

Telefoneren: praktische vaardigheden

  • De telefoon aannemen.
  • Boodschappen aannemen, notities maken.
  • Doorverbinden.

Eigen praktijk

Je oefent in de cursus Klantgericht telefoneren met casussen uit je eigen praktijk voor het maximale leereffect.

Praktische informatie

Data en locatie

Deze cursus kun je incompany organiseren of volgen als privé- of duotraining. De data en locatie bepalen we in overleg.

Kosten
De kosten voor een incompany- of privétraining Klantvriendelijk telefoneren zijn afhankelijk van je wensen en de grootte van de groep. Wil je meer weten? Vul dan nu het contactformulier in of bel naar 020 – 244 3400. We maken graag een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek.

CONTACT

Deze site wordt beveiligd door reCAPTCHA en het Google Privacy-beleid en de servicevoorwaarden zijn van toepassing.

* Gemarkeerde velden zijn nodig voor de juiste verwerking van het formulier.

Wij laten woorden werken voor:

Rijksmuseum
Autoriteit Nucleaire Veiligheid en Stralingsbescherming
Amsterdam UMC
Labre
Gemeente Alkmaar

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws

certificaat1
certificaat1
certificaat2
certificaat3
certificaat5
crkbo
38