VU-medewerker? Bekijk hier onze taaldiensten voor VU-medewerkers.

Zakelijke e-mails schrijven

Zakelijke e-mails schrijven

Je schrijft zakelijke e-mails aan klanten of andere relaties. Hoe zorg je ervoor dat de lezer jouw e-mail direct begrijpt? Dat je persoonlijk en vriendelijk schrijft, en zakelijk blijft tegelijk?

  • Hoe bouw je een mail op?
  • De u-ik wisseltruc
  • Gemiddelde beoordeling: 8,4

CONTACT INSCHRIJVEN

Cursus Zakelijke e-mails schrijven

Gaat een goede zakelijke én klantvriendelijke mail schrijven jou goed af? Of worstel je nog wel eens met de inleiding, de toon en het gebruik van wel of geen kopjes? Hoe begin je jouw e-mail, wat is een passend slot, en schrijf je formeel of juist informeel? De praktische workshop Zakelijke e-mails schrijven biedt uitkomst!

Effectieve e-mailteksten

Veel mensen ervaren dat een goede e-mail schrijven lastiger is en meer tijd kost dan ze in eerste instantie dachten. Je verplaatsen in de lezer en de juiste toon treffen is belangrijk om het doel van je bericht te bereiken. In de cursus Zakelijke e-mails schrijven ga je aan de slag met je eigen e-mailteksten. Je krijgt tips en trucs die je na afloop direct kunt toepassen.

Zakelijk Engels

  • Spreek- en schrijfvaardigheid
  • Foutloze internationale communicatie
  • Gemiddelde beoordeling: 8,6

Klantvriendelijk telefoneren

  • Leer het gesprek sturen
  • Aandacht voor woordkeus
  • Gemiddelde beoordeling: 8,1

Klantgericht schrijven

  • Klantrelatie versterken
  • Empathisch en servicegericht
  • Gemiddelde beoordeling: 8,1

Programmaonderdelen

Lezergerichte e-mails schrijven

  • Wie is jouw lezer? Aan wie schrijf jij je mail?
  • Kies de juiste taal en de juiste toon voor jouw lezer.

De opbouw van je e-mailbericht

  • Hoe ziet een zakelijke e-mail eruit?
  • Een goede inleiding is het halve werk: snel to-the-point komen.
  • Alinea’s en tussenkopjes voor een overzichtelijke structuur in je mail.

Helder en begrijpelijk formuleren

  • Inhoud en stijl afstemmen op je lezer (formeel versus informeel)
  • Positief en klantvriendelijk schrijven
  • Empathie tonen: laat merken dat je je verplaatst in de lezer
  • Begrijpelijke taal: heldere en eigentijdse woordkeus, eenvoudige zinnen
  • Correct taalgebruik: de d's en t's, valkuilen vermijden

Aan de slag met je eigen mails

De training Zakelijke e-mails schrijven is een praktische cursus waarin je aan de slag gaat met je eigen e-mails. Op deze manier zie je direct waar jouw mails nog beter kunnen en hoe je dit met enkele ingrepen voor elkaar krijgt. Na afloop schrijf jij gegarandeerd betere e-mails.

Praktische informatie

Data en locatie

Deze cursus kun je incompany organiseren of volgen als privé- of duotraining. De data en locatie bepalen we in overleg.

Kosten
De kosten voor een incompany- of privétraining Zakelijke e-mails schrijven zijn afhankelijk van je wensen en de grootte van de groep. Wil je meer weten? Vul dan nu het contactformulier in of bel naar 020 244 34 00. We maken graag een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek.

CONTACT

Deze site wordt beveiligd door reCAPTCHA en het Google Privacy-beleid en de servicevoorwaarden zijn van toepassing.

* Gemarkeerde velden zijn nodig voor de juiste verwerking van het formulier.

Wij laten woorden werken voor:

Amsterdam UMC
Labre
Autoriteit Nucleaire Veiligheid en Stralingsbescherming
Rijksmuseum
Gemeente Alkmaar

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws

certificaat1
certificaat1
certificaat2
certificaat3
certificaat5
crkbo
230